Publicare 02.05.2017

Preluat din Sistemul național școlar de evaluare la disciplina Educație fizică și sport în vigoare.

DESCRIEREA PROBELOR DE EVALUARE PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL 

MODALITĂȚI DE APLICARE A SISTEMULUI DE EVALUARE PENTRU ÎNVĂȚĂMÂNTUL LICEAL

Clasa a IX-a
Calitatea motrică-forță se evaluazâ prin cuplu de două probe vizând segmente diferite, conform opţiunii elevilor. Fiecare probă se apreciază prin note. în catalog se înscrie media rezultată din cele două note.

Calitatea motrică-viteză se evaluează prin proba atletică – alergare de viteză pe 50m cu start de jos – iar atunci când nu există spaţiul necesar se utilizează “naveta 5X10m”.

Din toate probele atletice elevii vor fi apreciaţi cu o singură notă la una din probele pentru care optează.

La gimnastică, conform opţiunii elevilor, aceştia vor fi apreciaţi cu o singură notă pentru una din următoarele variante :

  • gimnastică acrobatică;
  • săritură la un aparat;
  •  acrobatică şi săritură, cumulativ.

La gimnastica acrobatică notarea se face astfel:

  • elevii care optează pentru executarea elementelor izolate, vor fi apreciaţi din nota maximă 9 ;
  • elevii care optează pentru exerciţiul la sol, vor fi apreciaţi din nota maximă 10 .

La jocurile sportive, portivit opţiunii comune profesor – elev se poate preda un singur joc pentru întreaga clasă sau două jocuri diferite.

Aprecierea elevilor se realizează cu o singură notă, acordată la una din următoarele variante pentru care a optat elevul:

  • elevii care optează pentru executarea de procedee tehnice izolate vor fi apreciaţi din nota maximă 8 ;
  • elevii care optează pentru executarea unei structuri tehnico-tactice vor fi apreciaţi din nota maximă 9 ;
  • elevii care optează pentru jocul bilateral vor fi apreciaţi din nota maximă 10.

Clasa a X-a
Calitatea motrică-forţă se evaluează prin cuplu de două probe din variantele prezentate, vizând segmente diferite, conform opţiunii elevilor. Fiecare probă se apreciază prin note. în catalog se înscrie o notă medie provenită din notele celor două probe.

Dintre probele atletice prevăzute, elevul va fi evaluat la o singură probă, pentru care a optat. în lipsă de spaţiu, proba – alergarea de viteză pe 50m – se în¬locuieşte cu “naveta 5X10m”. în catalog se înscrie o notă.

La gimnastică elevii vor fi evaluaţi şi apreciaţi cu o notă: băieţii pentru săritura la aparat, iar fetele pentru complex de dezvoltare fizică pe fond muzical.

La jocurile sportive se acordă o singură notă, elevul optând pentru una din cele două variante de probe.
Elevii care optează pentru executarea unei structuri tehnico-tactice vor fi apreciaţi din nota maximă 9, iar cei care optează pentru proba de joc bilateral vor fi apreciaţi din nota maximă 10 .

Clasele XI, XII
Calitatea motrică-forţă se evaluează prin cuplu de două probe, notate separat, în catalog înscriinduse o singură notă rezultată din media celor două.
La atletism elevii vor fi apreciaţi cu o notă în catalog, fiind evaluaţi la:

  • băieţii – triatlon alcătuit opţional din cele 4 probe prevăzute;
  • fetele – la o probă pentru care optează din cele 4 prevăzute.

Nota la triatlon se constituie din media notelor obţinute la cele trei probe.
în situaţia în care nu există spaţiul necesar pentru desfăşurarea probei de alergare de viteză pe 50m, elevii care au optat pentru această probă vor susţine proba de “naveta 5X10m”.

La gimnastică elevele vor fi evaluate prin proba – complex de dezvoltare fizică pe fond muzical, iar elevii la săritură peste un aparat de gimnastică, consem- nându-se în catalog nota obţinută.

Pentru jocurile sportive se acordă o singură notă, elevii fiind evaluaţi la una din cele două probe pentru care optează.
Elevii care opteaza pentru executarea unei structuri tehnico-tactice vor fi apreciaţi din nota maxima 9, iar cei care optează pentru joc bilateral vor fi apreciaţi din nota maximă 10.

Distribuirea probelor de evaluare pe semestre este la latitudinea profeso¬rului, cu condiţia asigurării pregătirii corespunzătoare şi susţinerii a minimum două probe semestrial. Probelor din sistemul naţional li se adaugă şi probe de evalua¬re curentă.

 


Scroll to Top